Supistetun liikenneohjelman vaikutukset Aurinkomatkojen matkoihin

Finnairin heinäkuun 2020–maaliskuun 2021 supistetun liikenneohjelman vaikutukset Aurinkomatkojen matkoihin

Finnair on 18.5. julkistanut koronavirustilanteen vuoksi supistetun liikenneohjelman heinäkuun 2020 ja maaliskuun 2021 väliselle ajalle. Liikenneohjelmasta perutaan lentoja ja tämä tulee vaikuttamaan joidenkin Aurinkomatkojen asiakkaiden matkoihin. 

Olemme jo aiemmin peruneet koronaviruksen vuoksi kaikki Aurinkomatkojen matkat, joiden lähtöpäivä on 13.3.–31.7.2020 sekä matkat tiettyihin kohteisiin lokakuuhun 2020 asti. Mikäli olet saanut meiltä 6.5.2020 jälkeen sähköpostia matkasi peruuntumisesta, 18.5.2020 ilmoitetut muutokset eivät vaikuta matkavaraukseesi eivätkä edellytä sinulta mitään toimenpiteitä.

Olemme lähettäneet 18.5.–19.5.2020 aikana tekstiviestin niille asiakkaille, joiden matkoihin Finnairin ilmoittamat lentojen peruutukset voivat vaikuttaa.

Mikäli kesän 2020 Aurinkomatkapakettisi peruuntuu, lähetämme tarkemmat ohjeet matkan ajankohdan muuttamisesta tai maksujen palautuksesta varauksellasi olevaan sähköpostiosoitteeseen. Mikäli et halua muuttaa matkavaraustasi, perumme matkavarauksesi kuluitta.

Kesäkauden 2020 Aurinkomatkoja toteutamme tämänhetkisen tiedon mukaan 1.8.2020 alkaen seuraavasti. Näissä matkoissa on voimassa varaushetken mukaiset muutos- ja peruutusehdot, lukuunottamatta Hanian sunnuntain lennoille ennen 27.5.2020 tehtyjä varauksia, joissa oikeus kuluttomaan muutokseen ja peruutukseen muuttuneesta lentoaikataulusta johtuen:

Hanian lauantain ja sunnuntain lennoille varatut matkat
Iraklionin sunnuntain lennolle varatut matkat
Rodoksen lauantain lennolle varatut matkat
Dubrovnikin lauantain lennolle varatut matkat
Splitin lauantain lennolle varatut matkat
Malagan lauantain lennolle varatut matkat
Mallorcan lauantain lennolle varatut matkat
Alanyan alueen sunnuntain Gazipasan lennolle varatut matkat
Madeiran matkat aloitetaan tämänhetkisen tiedon mukaan 14.9.2020, lennot maanantaisin

Kaupunkilomavaraukset käymme läpi yksitellen, ja olemme yhteydessä, mikäli matkaan tulee muutoksia.
Talvikauden 2020–2021 mahdollisista muutoksista tulemme lähettämään sähköpostia kesäkuun loppuun mennessä.

Asiakaspalvelumme on tällä hetkellä hyvin ruuhkautunut. Pyydämme, että odotat yhteydenottoamme. Kiitos kärsivällisyydestäsi.
 

Ystävällisesti,
Aurinkomatkat


Usein kysyttyä


Sain sähköpostin, että alkuperäinen matkani on peruttu ja että voin tehdä muutospyynnön uudesta matkasta Omalomassa. Miksi en pääse kirjautumaan Omalomaan?

Mikäli et pääse kirjautumaan Omalomaan, olemme jo ehtineet perua alkuperäisen varauksesi järjestelmästämme. Tässä tapauksessa voit tehdä uuden varauksen nettisivuillamme ja kirjautua uuden varauksen tiedoilla Omalomaan. Lähetä sieltä muutoslomakkeen lisätietoja-kohdan kautta meille tiedoksi alkuperäisen varauksesi varausnumero, sekä tieto, haluatko, että siirrämme varauksella olevan summan uudelle varauksellesi. Mikäli haluat, että palautamme rahat sinulle, ilmoita samalla meille myös tilinumerosi IBAN-muodossa.
Mikäli et halua tehdä uutta varausta internetissä, vaan haluat, että asiakaspalvelumme tekee varauksen, voit myös vastata meiltä myynti@aurinkomatkat.fi -osoitteesta saamaasi sähköpostiin ja kertoa siinä tarkat tiedot uudesta matkasta. Asiakaspalvelumme siirtää tuolloin alkuperäisen varauksen maksut uudelle varaukselle. Voit myös soittaa meille, mutta huomioithan, että asiakaspalvelumme on tällä hetkellä todella ruuhkautunut ja jonotusajat puheluissa ja chätissä ovat pitkät.

Perutun matkavahvistuksen saatteessa viitataan vakuutusyhtiössä asioimiseen peruutuskulujen osalta, miksi? 

Tämä kehotus on aiheeton, mikäli lähettämältämme perutun matkan vahvistukselta käy ilmi, että matkan summa palautetaan kokonaisuudessaan (eli matkan kokonaishinta perutun matkan vahvistuksella on 0 euroa). Saateteksti on sama kaikille perutuille varauksille, siis myös niille, joissa on voimassa normaalit muutos- ja peruutusehdot ja siksi siinä on mukana maininta vakuutuksesta.

Liittyvätkö nämä peruutukset lomakohteiden koronatilanteeseen?

Peruutukset johtuvat Finnairin uudesta liikenneohjelmasta. Finnair on joutunut rakentamaan uuden, normaalia suppeamman liikenneohjelman vastaamaan koronapandemian aiheuttamaan tilanteeseen. 


Matkustusrajoitukset ovat poistuneet varaamaani matkakohteeseen ja sinne voisi matkustaa, mutta perutte kuitenkin matkani?


Valitettavasti peruutukset johtuvat Finnairin uudesta liikenneohjelmasta, ja Aurinkomatkat käyttää vain Finnairin lentoja. Finnair on joutunut rakentamaan uuden, normaalia suppeamman liikenneohjelman vastaamaan koronapandemian aiheuttamaan tilanteeseen.


Huomasin, että ihan kaikkia lentoja matkakohteeseeni ei ole peruttu. Miksi ette siirrä minua toiselle lennolle?
 

Lentoja matkakohteeseen on rajallinen määrä, emmekä valitettavasti pysty siirtämään kaikkia samalla viikolla kohteeseen meneviä matkustajia, joita voi olla satoja, muutamalle/yksittäiselle lennolle. 


Milloin tulee tietoa muiden elokuun matkojen tilanteesta?

Kerromme niistä asiakkaillemme hyvissä ajoin, kuten olemme tehneet jo aiempien peruutustenkin kanssa.


Onko mahdollista vaihtaa peruttua matkaa toiseen?


Kyllä, matkakohteen voi vaihtaa ilman kuluja.  


Lue lisää Usein kysyttyjä kysymyksiä


‹ Palaa uutislistaukseen